Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2012 08:55 - Изгубеният късмет
Автор: malkamechka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4277 Коментари: 1 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Имало един човек на име Константин. Той имал много добър късмет. Все му вървяло, докато на брат му Александър не толкова.
Разхождали се двамата един ден и си говорели. Константин попитал брат си:
- Как върви при тебе, скъпи братко?
- Ами горе-долу, - отвърнал той. - А при теб как е?
- Добре, братко, добре!
Вървели те, вървели, па срещнали една река. 
- Хайде да хванем някоя риба, искаш ли? Рекъл единия и другия се съгласил. прибра ли се, взели въдиците и пак на реката. Константин хванал пет риби, а Александър само две. 
- Малко хванах, не са достатъчно! - оплаквал се Константин.
- Малко ли?! Та аз с тези пет риби ще храня семейството си два дена, та може и повече! - отговорил Александър.
Брат му, обаче, още мислил, че са малко и затова ги хвърлил обратно в реката.
тръгнали, та отишли до една гора, където имало гъби.
- Хайде да наберем, предложил Александър на Константин.
Речено-сторено. Почнали да берат. Минал половин час и Константин казал:
- Е, колко малко набрах! Само 30 гъби. 
- Еми и аз толкова набрах и пак съм много доволен. 
- А аз не съм! - казал Константин и оставил гъбите.
После продължили. Видели хубави малини. Почнали да берат, но след малко спрели, защото се стъмнило. 
- Колко набра? Аз половин торбичка, само половин торбичка.
- И аз токова. Много съм доволен!
- Малко са, ще ги оставя! - упорствал Константин.
Вървели и стигнали до града. Константин рекъл:
- Лош ден е днеска. Изгубих си късмета, нищо не намерих днес.
- А, братко, грешиш! Днес край тебе и моят късет проработи: улових риба, набрах гъби и малини, вкъщи ще си направим пиршество!

Ако човек стане алчен, колкото и да има късмет, все няма да му е достатъчно.




Гласувай:
6


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. borovinka - Браво Малка мечка
29.12.2012 19:24
Важно е човек да умее да цени това, което има :), наистина.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malkamechka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 65709
Постинги: 11
Коментари: 22
Гласове: 76
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930